TrzejTowarzysze – Droga Do Prawdy

Strona TrzejTowarzysze została stworzona z myślą o tych, którzy chcą rozpocząć, kontynuować, bądź wzbogacić swoją podróż ku bliskości Bogu. Inspirowany osobą i nauką św. Franciszka z Asyżu portal jest źródłem wiedzy, lekcją pokory i ostoją dla wszystkich zagubionych dusz.

Dlaczego „Trzej Towarzysze”?

Franciszek z Asyżu miał wielu naśladowców, a jego najwierniejsi uczniowie, Leon, Rufin i Anioł, uważani są za autorów „Relacji Trzech Towarzyszy”, która dziś stanowi jedną z najważniejszych biografii świętego. To oni towarzyszyli Franciszkowi w dużej części Jego życia, spisując liczne fakty, a także historie dotyczące Franciszka od innych zaufanych braci. Dzięki temu świadectwu poznajemy bliżej losy pokornego brata, co pozwala nam czerpać jeszcze więcej inspiracji do transformacji naszych postaw życiowych.

Nasz zespół składa się z profesjonalistów z szerokim doświadczeniem w branży kasyn online. Dzielimy się ich wiedzą na naszym blogu i zawsze jesteśmy pod ręką, aby odpowiedzieć na pytania i udzielić najlepszych porad naszym odwiedzającym. Znajdź najlepsze kasyna online. Dołącz i zacznij grać już dziś.

Czy hazard to grzech ?

Co jest napisane w Biblii o grach hazardowych? Hazard jest sprzeczny z biblijnymi normami: „Nie pożądaj domu bliźniego swego… ani jego pola, ani jego … wołu, ani żadnej rzeczy, która należy do twojego bliźniego”. Hazard jest często wynikiem pożądania większego bogactwa, przed którym ostrzega Biblia. „Unikaj chciwych myśli i działań, „bo miłość do pieniędzy jest źródłem wszelkiego zła”, a zamiast tego: „Niech twoje postępowanie będzie wolne od chciwości; bądź zadowolony z tego, co masz. Hazard! Czy to niewinna rozrywka, grzech, pomoc naszej społeczności czy dodatkowe źródło dochodu? Czy to tylko rekreacja, czy poważny problem moralny?

Co na to kasyna online?

Wiadomo, kasyna online oraz ludzie pracujący w branży hazardowej mają wiele argumentów, że hazard nie jest grzechem. Jeden z tych argumentów brzmi: „Nie ma wersetu w Biblii, który mówi, że nie wolno grać na pieniądze”, ale wiadomo, że w Biblii nie może być wersetu: „Nie wolno grać w blackjacka”. Lub: „Hazard tak naprawdę nie różni się od inwestowania na giełdzie”. Ale to nieprawda, ponieważ giełda nie jest sztucznym ryzykiem – zyskujesz lub tracisz na podstawie wyników
ekonomicznych. Na giełdzie nie starasz się zyskać na bezpośredniej stracie innych. W ekonomii wszelki zysk jest wynikiem wymiany dóbr i usług.
Niektórzy mówią, że hazard jest dobry dla gospodarki, dlatego nie jest grzechem. To manipulacja polityków w stylu „Zgromadzone środki z gier hazardowych pomogą zbudować silną gospodarkę”. Arcybiskup Michael Fitzgerald kwestionuje ekonomiczne argumenty za hazardem, szczególnie w odniesieniu do kasyn, cytując badanie z 1994 roku przeprowadzone na Uniwersytecie Illinois, które wskazało, że problemy społeczne stworzone przez hazard – uzależnienie, przemoc domowa, samobójstwa i przestępczość – znacznie przeważają nad wszelkimi korzyściami dla społeczności.

Wnioski

Każdy ma swoją opinię na temat hazardu. Dla kogoś to zabawa, dla innych sposób na zbudowanie gospodarki, ale dla większości, nadzieja na szybkie wzbogacenie się, która kończy się źle. Dlatego dla Chrześcijanina hazard to pokusa i grzech.

Postawa św. Franciszka

Św. Franciszek to dziś uosobienie miłości. Głosząc wyjątkową filozofię wiary opartej na ubóstwie i czystej radości, wielbił on braterstwo żyjących istot, uwielbienie do otaczającego nas świata oraz wiarę w litościwego Boga. Propagując spójną przyjaźń i występując przeciwko nienawiści i złowrogości, Franciszek stworzył zakon wędrujący.

Dziś możemy czytać o legendach dotyczących Jego życia w zbiorze opowieści o świętym („Kwiatki św. Franciszka z Asyżu” anonimowego autorstwa). Dodatkowo świadectwem wielkości świętego są właśnie TrzejTowarzysze, którzy zapoznają nas z nauką Franciszka i uczą jak wyzwolić się od grzechu.

Trzej Towarzysze i Nawrócenie

Nikt tak jak św. Franciszek nie pokazuje mocy nawrócenia. Za młodu buntownik i pasjonata luksusu marzył o wysokiej pozycji społecznej i „lansie”. Z czasem zrozumiał siłę pokory i odkrył świat na nowo, widząc piękno tam, gdzie na pierwszy rzut oka wcale go nie ma.

Pobyt w więzieniu oraz długa przebyta choroba skierowały Franciszka w stronę ubóstwa, zamieniając wystawne i pełne próżnej ekscytacji życie, na egzystencję pełnej prostoty, często też w odosobnieniu. Poddał się modlitwie i pokucie, aby w ostateczności odszukać wolę Boga, do czego my sami winniśmy wszyscy dążyć. To nie pieniądz nas wyzwoli, a pokorne życie ziemskie.

Nauka i Wiara

Św. Franciszek propagował pokorne podejście do wiary, ale także i życia człowieka. Jego główne zręby nauki można podzielić na poniższe aspekty:

  • Miłość

Miłość to podstawa wiary i odzwierciedla się w stosunku do każdej istoty żywej jako dziecka Boga. Przestawia się ona także w stosunku do cielesności, stąd wyklucza udręczenie i gnębienie fizyczne. Miłość okazuje się do chorych i cierpiących, którzy walczą każdego dnia (opowieść o Franciszku i trędowatym przypomina o tej chlubnej postawie). Dla św. Franciszka i Jego uczniów miłość okazywana światu jest oznaką miłości do samego Boga.

Te postawy stanowią epicentrum strony TrzejTowarzysze. Kierując się pokorną myślą Franciszka dzielimy się miłością z naszymi siostrami i braćmi, przekazując siłę tym, którzy potrzebują jej najbardziej.

  • Radość

Celebracja świata, piękna nas otaczającego, miłości, postu, pracy i normalności to klucz postawy franciszkańskiej. Opierając się na męce Chrystusa, święty Franciszek przypomina nam o tej najbardziej wymagającej w historii świata afirmacji życia.

  • Ubóstwo

Być ubogim to być wolnym. Tak w rozumieniu świętego należy postępować, aby pozbyć się zależności od dóbr materialnych. Sam był synem bogatego włoskiego kupca i zrezygnował z luksusu dobrowolnie. W „Kwiatkach św. Franciszka z Asyżu” niejednokrotnie nazywany jest Świętym Biedaczyną. Swoje proste, dalekie od bogactw życie nie było prowadzone dla pokuty, a jedynie ku idei zjednoczenia się z tymi, którzy doświadczali trudów i biedy.

Trzej Towarzysze przypominają ideę Chrystusa, który mówił – „Zostaw wszystko i pójdź za mną”. Wraz z tą myślą przypominamy o próżności materialnych dóbr, które tak mocno zawładnęły dzisiejszym światem. Razem odkryjmy na nowo drogę do prawdy pozbywając się tego, co nie przyda nam się w momencie zjednoczenia z Panem Bogiem.

Jak Uniknąć Grzechu Pokusy?

Życie chrześcijańskie ma w sercu jeden zaskakujący paradoks: jesteśmy jednocześnie grzesznikami, jak i potencjalnymi następcami świętych. Grzech towarzyszy nam w życiu ziemskim, jednak to wolna wola decyduje o tym czy po niego sięgniemy.

Doświadczyliśmy mocy nowego narodzenia (2 Kor 5:17) i poznaliśmy moc odkupienia. Jednak pomimo tych cudownych czynów i poświęceń Chrystusa dla ludzkości wciąż grzeszymy, ku naszemu wielkiemu przerażeniu i wstydowi. A jeśli myślimy, że nie grzeszymy, św. Jan mówi nam, że sami siebie oszukujemy (1 J 1,8:9). Chociaż chcielibyśmy, aby tak nie było, człowiek nie jest wolny od grzechu.

Jak żyć z dala od grzechu? Czy jest to możliwe? W jakim stopniu? Spójrzmy we własne odbicia twarzy i odpowiedzmy sobie na pytanie – czy naprawdę potrafimy odmówić sobie pokusy?

Wybieraj świadomie

Jako chrześcijanin, sam wiesz doskonale co oscyluje w kategorii grzechu, a co nie. Choć, należy przyznać, nie wszystkie czyny i sytuacje są klarowne. Pamiętaj, tak długo jak Twoja decyzja jest zgodna z Twoim własnym sumieniem, postępujesz słusznie.

Na łamach naszej strony wspomnieliśmy kilkakrotnie o hazardzie. Nie bez powodu – hazard internetowy jest często kontrowersyjną sprawą wśród chrześcijan. Jako rozrywka, która opiera się w dużej mierze na pieniądzu – traceniu gotówki, ale także wzbogacaniu się – nie raz zastanawialiśmy się jak odnosi się to do naszej wiary.

Zacznijmy od tego, że nie łamiesz prawa. W Polsce gra hazardowa nie jest nielegalna, a jeżeli Ty sam chciałbyś zdobyć więcej informacji na ten temat i zrozumieć świat casino, należy odwiedzić polskakasyno.com i rozwiać wszelkie wątpliwości na temat gry w sieci.

Jeżeli grasz w celach rozrywkowych, czyli tylko i wyłącznie dla zabawy, nie działasz na niczyją niekorzyść i nie traktujesz hazardu jako sposób na zarobek – masz całą sprawę pod kontrolą. I to o tą kontrolę chodzi najbardziej. Hazard jest uzależniający, stąd szczególnie niebezpieczny. Dlatego to właśnie dobra wola człowieka jest najbardziej testowana w takiej sytuacji, a Ty, jako chrześcijanin, powinieneś potrafić stawić czoła pokusie i wiedzieć kiedy zaprzestać danej aktywności.

Kluczem do nieulegnięcia pokusie jest zachowanie czujności zanim podejmiemy się danego ruchu – czy jest to gra w kasynie, a może rozmowa z kimś, bądź ruch, którego nie jesteśmy w pełni pewni. Pamiętaj, aby jasno i klarownie ustalić cel danego czynu, a także to, jakie konsekwencje może on mieć na nas i na innych. Przy surowym i obiektywym spojrzeniu na sytuację będzie nam o wiele łatwiej nie popełnić błędu i tym samym nie ulec pokusie.